قوانین و مقررات بایند

کاربر گرامی بایند، لطفا قوانین و مقررات زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات به دقت مطالعه نمایید:

جهت استفاده امن تر و بهتر از خدمات بایند و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی با تابعیت از کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، نظیر قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، قوانین و مقررات زیر تدویل شده است. بایند و کاربران موظف به رعایت آن می باشند. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های بایند تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود. هرگونه استفاده از وب سایت بایند از جمله ورود به صفحه کاربری، درخواست اعتبار، ثبت سفارش، درج نظرات و غیره به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین است.

تعاریف

بایند: وب سایت اینترنتی با آدرس www.bayand.ir بوده که از طریق آن، خریدار اقساطی اقدام به خرید کالا یا خدمات مورد نیاز خود، منحصرا از فروشگاه های متصل برخط به آن می نماید.

کاربر: به شخصی اطلاق می­شود که در وب‌سایت بایند اقدام به ثبت‌نام کرده و از طریق اطلاعات کاربری خود، برای استفاده از خدمات بایند اعلام آمادگی کرده باشد.

متقاضی اعتبار: هر شخص حقیقی که در وب سایت بایند ثبت نام کرده، دارای پروفایل شخصی است و وضعیت اعتباری وی در حال بررسی می­باشد.

اعتبار: تسهیلات درخواستی مشتری است که از طریق بایند تأمین می‌شود و در اختیار وی قرار می‌گیرد تا با آن، محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های تحت قرارداد تهیه نماید.

خریدار اقساطی: هر شخص حقیقی که در وب سایت بایند ثبت نام کرده، دارای پروفایل شخصی است، وضعیت اعتباری وی تاییده شده و جهت خرید کالا و خدمات موجود در فروشگاه های برخط تامین کننده متصل به وب سایت بایند اقدام به انعقاد قرارداد می نماید.

فرآیند خرید اقساطی: منظور مجموع مراحل ثبت نام، احراز هویت، اعتبار سنجی، ارسال تضامین به طرف اول، تایید تخصیص اعتبار به خریدار اقساطی، خرید کالا و خدمات مورد نظر و بازپرداخت اقساط در سررسید های تعیین شده است.

شرایط استفاده از خدمات

  • کاربر مسئول حفظ و نگهداری از رمز عبور و نام­کاربری خود است و این اطلاعات را در هیچ شرایطی نباید در اختیار دیگران قرار دهد. در صورت سهل‌انگاری در این زمینه، مسئولیتی متوجه بایند نخواهد بود.
  • در صورت واگذاری شماره تلفن همراه، سرقت یا مفقود شدن آن، کاربر موظف است شماره خود را در حساب کاربری تغییر دهد و شماره جدید را ثبت کند. در غیر این صورت بایند هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
  • مبلغ اعتبار تائید شده در بایند، فقط مخصوص خرید از فروشگاه های طرف قرارداد با بایند بوده و در حال حاضر قابلیت انتقال و تبدیل به پول نقد را ندارد.
  • در مقابل بروز مشکلات زیرساختی همچون اختلال در شبکه های مخابراتی و اینترنتی، وب‌سرویس‌ها و غیره که از محدوده اختیارات بایند خارج باشد و منجر به تاخیر در ارائه خدمات شود، مسئولیت اصلی متوجه سرویس‌دهنده‌ی زیرساخت است و بایند مسئولیتی در این رابطه برعهده نخواهد داشت. با این وجود مجموعه بایند تا زمان رفع مشکلات، همه اختلال‌ها را پیگیری خواهد نمود و تا زمان برطرف شدن کامل آن­ها در کنار کاربران خواهد بود.
  • بایند در راستای مدیریت وضعیت اعتباری و همچنین استعلام توانایی ایشان در بازپرداخت تعهدات، اقدام به اعتبارسنجی مشتریان خواهد نمود که این اعتبارسنجی از طریق یکی از شرکت‌های مورد تأیید و دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی به نام سامانه مشاوره رتبه بندی ایرانیان صورت می‌پذیرد و بعد از استعلام و مشخص شدن نمره ی کاربر، اعتبار درخواستی به وی تعلق می‌گیرد.
  • مشتری باید مدارک تضامین (چک صیادی) خود را عیناً طبق دستورالعمل های موجود در صفحه بارگذاری تضامین تکمیل نماید. در غیر این‌صورت بایند هیچگونه مسئولیتی در قبال صدور و تائید اشتباه آن ندارد. لذا مشتری موظف است در صورت اشتباه، مجدداً برای صدور چک اقدام نماید
  • همچنین خریدار اقساطی اقدام به ارسال فیزیکی تضامین تایید شده به نشانی طرف اول و امضای قرارداد می نماید.
  • – فرآیند امضای قرارداد بدین نحو است که خریدار اقساطی ضمن حضور در نشانی طرف اول و پس از احراز هویت، نسبت به امضای قرارداد اقدام می­نماید. قرارداد امضاء شده در پروفایل کاربری خریدار اقساطی ظرف 7 روز کاری از تاریخ امضا قابل مشاهده است. (این روش قدیمی و سبب ایجاد مانع در فرآیند جذب مشتری است، بهتر است احراز هویت و امضای آنلاین قرارداد در دستور کار قرار گیرد).
  • مشتری متعهد است بر اساس ماده 5 قرارداد بایند، در تاریخ مقرر اقساط خود را در سررسید های مشخص شده از طریق بایند و در پنل کاربری خود پرداخت نماید.
  • در صورت تأخیر بیش از یک ماه در پرداخت اقساط، بایند می­تواند نام وی را در لیست مشتریان بدحساب درج کرده و از ارائه خدمات به وی خودداری کند و همچنین نام وی را به هریک از مراجع قانونی و قضایی اعم از بانک مرکزی و نهادهای اعتبارسنجی اعلام نماید.
  • با توجه به توافقات میان بایند و فروشگاه های طرف قرارداد، فرآیند تهیه و تحویل کالا، تماماً برعهده‌ی فروشگاه بوده و بایند بعلت عدم اطلاع از پروسه خرید و فروش و روابط میان فروشگاه مقصد و گیرنده تسهیلات، به هیچ‌ عنوان مسئولیتی در قبال مواردی همچون ارائه صحیح خدمات، سلامت و اصالت کالا، بیمه، حمل و نقل، خدمات پس از فروش، افزایش قیمت کالا یا خدمت به هر دلیل همچون تورم یا عدم موجودی کالا در فروشگاه مقصد و سایر موارد از این قبیل ندارد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

  • بایند خود را متعهد می‌داند که از تمام امکانات و ظرفیت های خود در جهت امنیت وب­سایت و حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران استفاده نماید.
  • همه محتوا­های منتشرشده در وب‌سایت بایند مانند متن، گرافیک، لوگو، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها و کلیه محتواهای تولیدشده توسط بایند تحت مالکیت بایند بوده و حق استفاده و انتشار آن‌ها منحصرا در اختیار بایند است. بنابراین هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ سوءاستفاده از محتوای این وب‌سایت را ندارد و هرگونه استفاده تنها با ذکر منبع (نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت بایند) و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است. در غیر این صورت، حق پیگرد قانونی برای بایند محفوظ خواهد بود.
  • آدرس ایمیل‌ بایند تنها به نشانی ‌bayand.info@gmail.com و شماره تماس پشتیبانی بایند 88442779-021 می باشد. دریافت پیام و ایمیل از هرگونه شماره یا آدرس ایمیل دیگری، سواستـفاده از نام بایند بوده و شما می‌توانید در این زمینه بایند را مطلع ساخته تا برای پیگرد قانونی اقدام نماید.